Takstingeniør

Som takstingeniør vet du at nøyaktige takstrapporter er avgjørende for eiendomstransaksjoner. Med iVerdis IVIT-system får du et brukervennlig og effektivt verktøy som enkelt integreres med meglersystemer, matrikkel- og adresseoppslag, verdivurdering, bankkontroll, plantegninger og andre viktige verktøy. Dette sikrer pålitelige og grundige rapporter til dine klienter.

 

IVIT støtter deg i takstoppdrag og rådgivningstjenester som tilstandsrapporter, verdivurderinger, energirådgivning og arealoppmåling.

Jobb mer effektivt og lever kvalitet. Møt de økte kravene i avhendingslova med forbedrede takstrapporter

Den siste revisjonen av avhendingslova har ført til en økning i arbeidsmengden for takstingeniører, samtidig som den har økt det personlige ansvaret deres når det gjelder dokumentasjon av boligtilstanden.

Antallet sjekkpunkter har økt betydelig, og kravene til utforming av tilstandsrapporten er blitt strengere. Ved å velge IVIT som ditt verktøy, kan du betydelig forenkle din arbeidshverdag.

IVIT er utviklet og oppdateres kontinuerlig i tråd med gjeldende lov- og forskriftskrav, noe som sikrer en mer pålitelig tilstandsrapport.

Systemet inneholder smarte funksjoner som effektiviserer befaringen din og sikrer at ingen av sjekkpunktene blir oversett.

IVIT er integrert med andre systemer, slik at du enkelt kan håndtere alt fra fakturering til kommunikasjon med meglere og bestilling av nødvendig dokumentasjon.

Hør Lasse Jensen fra TEK-Norge beskrive hvordan IVIT-fagsystemet øker deres kapasitet og gjør dem i stand til å ta på seg flere oppdrag.

Full oversikt. Total kontroll. Automatisk vurdering.

Med IVIT får du som takstingeniør full oversikt over alle oppdrag, detaljert kontroll over dokumenthåndtering og fakturering, samt automatisk hjelp med vurdering av sjekkpunkter i henhold til avhendingsloven. Systemet forenkler hele arbeidsprosessen fra start til slutt, og integreres sømløst med meglersystemer.

01

Full oversikt over alle oppdrag

Gjennom IVIT får du full oversikt over alle ordre og oppdrag, både de som kommer via meglersystemene og de som opprettes direkte i IVIT.

02

Total kontroll over oppdragets detaljer

IVIT gir deg full kontroll over alle detaljer i oppdraget. Håndter dokumenter, book befaringer, lag fakturagrunnlag og fakturer via SVEA (krever bruker hos SVEA). Oppdrag fra meglersystemer gir deg også mulighet til å hente kommunepakken, og sende dokumenter til megler direkte gjennom systemet.

03

Automatisk vurdering av sjekkpunkter

Rapporten med sjekkpunkter, avvik og tiltak er utformet i henhold til avhendingslova. Basert på typen avvik vil IVIT automatisk hjelpe deg med å sette riktig TG på sjekkpunktet.

Kundereferanser

Les hva kundene forteller om sine erfaringer med IVIT. Deres tilbakemeldinger illustrerer hvordan våre løsninger forenkler og forbedrer arbeidsprosesser i hele bransjen.

Interessert i å lære mer?

Vi viser deg gjerne hvordan våre løsninger kan forenkle din arbeidsdag.